İçeriğe geç

İNsan Kaynakları Özlük Nedir

İnsan kaynakları özlük işleri ne yapar?

İnsan Kaynakları Uzmanı ne demektir? İnsan Kaynakları Uzmanı, personelin işe alım ve işten çıkarma işlemlerini yürütmek, personel dosyalarını ve bordrolarını hazırlamak ve departmanın idari süreçlerini yürütmekten sorumludur.

Personel özlük ne demek?

İnsan kaynakları personel prosedürleri, bir çalışanın işe başladığı tarihten itibaren çalışma hayatı boyunca uyması gereken prosedür ve belgeleri içerir. İşe alım sürecinde, personelin kimlik bilgileri, diploma ve sertifikaları ve sabıka kaydı gibi belgelerin toplanması personel prosedürünün ilk aşamasını temsil eder.

Personel özlük birimi ne iş yapar?

İnsan Kaynakları Departmanı; personel ile ilgili her türlü yazışma (yıllık izin, kongre izni, yurtdışı izni, mal bildirimi, terfi, hizmete giriş-çıkış, ücretsiz izin, geçici çalışma, emeklilik, fesih vb.)

Personel özlük dosyasını kim doldurur?

Personel dosyasını kim oluşturur? Personel dosyaları genellikle bir şirketin insan kaynakları departmanı (İK) tarafından oluşturulur ve yönetilir. İK departmanı, bir şirketin çalışanlarının kişisel ve profesyonel verilerini düzenli bir şekilde kaydetmekten sorumludur.

İnsan kaynakları ne iş yapar?

İnsan kaynakları, bir şirketteki tüm işe alım süreçlerini üstlenerek ihtiyaç duyulan pozisyonlar için insan kaynağı sağlayan departmandır. Departman, yüzlerce başvuruyu değerlendirir, adaylarla görüşmeler yapar ve işe alım durumunda onları şirketle eşleştirir.

Personel özlük hakları nelerdir?

Çalışan hakları; çalışanlar ile işverenleri arasındaki sözleşmelerde yer alan ücret, çalışma saatleri, tatil, resmi tatiller, emeklilik hakları, sağlık sigortası, iş sağlığı ve güvenliği, fesih hakları ve disiplin yaptırımları gibi konuları kapsamaktadır.

Özlük evrakları nelerdir?

Personel dosyasında neler bulunmalıdır? Kimlik kartının bir kopyası. Kimlik kartının bir kopyası. Kayıt belgesi. Sağlık belgesi. Diplomanın bir kopyası. İyi hal belgesi. 2 adet pasaport fotoğrafı. Medeni durumu belirten bir belge. Daha fazla makale…•2 Şubat 2022

Özlük ekibi ne demek?

Bir kuruluşun görevlilerinin atanması, terfi ettirilmesi ve görevden alınması gibi tüm kişisel işlemlerin toplamı ve bu işlemleri gerçekleştiren departman ve kişi. Bu, kamu kurumlarının personel işlerinden sorumlu departmanın adıdır.

Özlük dosyasını kimler görebilir?

Ayrıca, Resmi Gazete’de yayımlanan 27906 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliği’nde belirtildiği üzere, personel dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilmektedir. Soruşturma ve kovuşturma yetkisine sahip olanlar dışındaki hiçbir organa personel dosyasının içeriğine ilişkin bilgi veya erişim sağlanmayacaktır.

İnsan kaynakları bordro ne iş yapar?

Bordro uzmanı, bordro sürecini yönetmekten sorumlu bir insan kaynakları uzmanıdır. Şirket personelinin çalışma saatlerini ve fazla mesai, ikramiye vb. hesaplamak, bu faktörleri hesaba katarak maaş seviyesini belirlemekten sorumludur.

Özlük bilgileri nelerdir?

Personel dosyasında çalışanın oturma izni, kimlik kartının bir kopyası ve iyi hal belgesi gibi belgeler yer alır. Ayrıca bu dosyada yalnızca çalışan hakkında bilgiler yer almaz. Ayrıca söz konusu dosyada işverenin yasal olarak saklamakla yükümlü olduğu bazı belgeler de yer alır.

Personel sorumlusu ne iş yapar?

İK yöneticisi, tesis personelinin istihdam ilişkisinin başlangıcından istihdam ilişkisinin sona ermesine kadar tüm süreci denetler. İK katibinin görevleri arasında bordro, tazminat hesaplama ve raporlama gibi faaliyetler yer alır.

İnsan kaynakları özlük işleri nedir?

Bordro ve İnsan Kaynakları Uzmanı, yeni işe alınan personelin işe giriş belgelerinin hazırlanması, bordro muhasebesinin düzenlenmesi ve çalışanın işten ayrılışına kadar tüm personel hukuku sürecine eşlik etmekten sorumludur.

Özlük dosyası olmazsa ne olur?

Çalışan iş ilişkisini sonlandırsa bile personel dosyasını hemen imha etmemeliyiz çünkü İş Kanunu’na göre saklama süresi 5 yıl, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na göre ise saklama süresi 10 yıldır. Personel dosyasının kaybolması veya kaybolması durumunda 2024 yılı için ceza tutarı 14.740 TL’dir.

Özlük dosyası kaç yıl saklanmalı?

İlgili mevzuat çerçevesinde, çalışanların özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren on yıl süreyle saklanması gerekmektedir. İlgili mevzuatta belirtilen süreler dışında bir süre belirtilmişse, belirtilen sürenin veri işleme amacı için gerekli olması gerekmektedir.

Bordro ve ozluk isleri nelerdir?

Bordro ve personel uzmanı, yeni işe alınan çalışanların işe giriş belgelerinin hazırlanması, bordro organizasyonu ve çalışanın şirketten ayrılışına kadar özlük haklarıyla ilgili tüm süreçlerin takip edilmesinden sorumludur.

Kamuda insan kaynakları ne iş yapar?

Belediyeler, yetkililer, hastaneler ve okullar gibi kamu kurumlarının insan kaynakları departmanlarında çalışabilirler. Bu pozisyonlarda kamu politikalarına uygun olarak insan kaynakları ve işe alım süreçlerini yönetirler.

İnsan kaynakları bordro yapar mı?

Maaş bordrosu, işverenin çalışana yaptığı ödemeleri tüm vergiler ve kesintilerle birlikte gösteren ve çalışana düzenli olarak sunulan resmi bir belgedir. Bu belge, çalışan tazminatının ayrıntılı bir dökümünü içerir ve işveren tarafından insan kaynakları veya muhasebe departmanı aracılığıyla hazırlanır.

Özlük dosyası nedir, nasıl hazırlanır?

Personel dosyasında neler bulunur? Personel dosyasında kimlik bilgileri, sağlık raporları, mezuniyet belgesinin fotokopileri ve SSI işe giriş beyanı gibi belgeler bulunur. Ayrıca dosyada istihdam sözleşmeleri, izin talepleri ve performans raporları da bulunur. Personel dosyasını güncel ve eksiksiz tutmak yasal bir zorunluluktur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort ankara escort